Salsa, stage en een surprise! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu Salsa, stage en een surprise! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu

Salsa, stage en een surprise!

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

04 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi!

We zijn hier nu 3 hele dagen en ik ben nog volop bezig met wennen hier. Het gaat al wel veel beter dan 2 dagen terug, maar nog niet optimaal. Komt wel goed dat weet ik!

Ik ben gisteren met Mark en een aantal anderen uit het huis gaan salsa dansen en daarna nog wat gaan eten bij 't Vat. Mark was eerst nog heel stellig aan het roepen dat hij niet mee wilde doen, maar ik wist natuurlijk wel beter. Zonder ook maar iets geprobeerd hem over te halen, wilde hij uiteindelijk toch meedoen. 't Was nog niet heel moeilijk, maar wel nuttig! We hebben de basispasjes geleerd en op welk ritme we moeten dansen. Was heel erg leuk om te doen en morgenavond gaan we weer mee! Dan gaan we de beginners 2 doen, wat iets sneller gaat dan de les die we afgelopen maandag gehad hebben.

Vandaag zijn Mark en ik naar Bastiaan geweest, onze stagebegeleider. We hebben hier te horen gekregen wat voor project wij zouden kunnen doen. We gaan een project doen met kinderen die risico's hebben voor overgewicht en obesitas. We moeten hierbij eerst een projectplan schrijven hoe we alles aan willen pakken en wat we wanneer af willen hebben. Daarna gaan we beginnen met een literatuuronderzoek over wat normaal is voor een kind om te bewegen etc. Vervolgens gaan we onderzoeken of dit afwijkt voor de kinderen in Paramaribo, dit gaan we doen door naar verschillende scholen te gaan om enquetes af te nemen. Dit gaan we dan ook ordenen op leeftijd en etniciteit om te kijken of we daar een verband in kunnen zien. Verder weet ik nog niet wat we daarna nog gaan doen, maar dat zal zich gaandeweg wel gaan vormen.
Komende zaterdag gaan we in ieder geval alvast kijken bij een groep kinderen met obesitas die gaan zwemmen en hun ouders zijn daarbij ook uitgenodigd. Heb er al best wel zin in!

Dan nog de surprise! Voor niet iedereen is het een surprise, maar ik wilde een woord verzinnen dat begon met een s en dit kwam het meeste in de buurt. Vandaag heeft Bas namelijk een ticket geboekt om mij (en Mark) in Suriname op te komen zoeken! Hij komt van 5 tot 21 april. Die weken ga ik sowieso dan vrij nemen en gaan we hier allerlei leuke dingen bekijken en het binnenland intrekken. Nu al superveel zin in!

Tot de volgende keer :)

  • 04 Februari 2014 - 22:11

    Inge:

    Super leuk tessje! Leuk ook dat je met bas een beetje vakantie kan houden daar.
    Heb je nog iets fijns om naar uit te kijken :)
    En klinkt als een interessant project, denk dat je er veel kanten mee op kan. Ben benieuwd wat je daarin allemaal gaat tegenkomen! Maak er wat van meid, en geniet van de salsa ;)
    Xx liefs inge

  • 04 Februari 2014 - 22:41

    Judith:

    Hartstikke leuk Tess ! En salsa en met kinderen werken, komt helemaal goed !!!

  • 04 Februari 2014 - 22:44

    Judith:

    Nou dat is ook vreemd, alleen m'n eerste zin is te zien ....
    Ik schreef dus ook nog :
    En dan de leuke surprise dat Bas komt ! Geweldig dat jullie ook samen tijd door kunnen brengen !
    Nou tot de volgende x maar weer .... Zet 'm op !
    Groetjes van ons allemaal

  • 04 Februari 2014 - 22:50

    Sanne:

    Geniet meis! Als je nog iets wilt weten, horen we t wel. Niet dat wij experts zijn haha
    Xxx

  • 04 Februari 2014 - 23:11

    Joyce & Angel:

    Oewh Salsa dansen! Gaaf :D ik ben benieuwd hoe goed je 't kan als je terug bent in Nederland! (Dan mag je het ons leren haha). Interessant project! Ik kijk uit naar de vorderingen :D in ieder geval alvast veel plezier en succes zaterdag en met het salsa dansen morgen!!

    Dikke knuffels xx

  • 04 Februari 2014 - 23:17

    Bas:

    ahw yeah!! ik sta in de Blog van Tess xD.. Ik heb er ook nu al zin in :D Ben heel erg benieuwd hoe het daar is..

    Volgens mij gaat het project verder ook helemaal goed komen.. Klinkt erg interessant in ieder geval! :) Ik hoor het in ieder geval nog wel hoe het loopt! :)

    knuffelsss en knuffeltjess

    ps: ik begin vast met aftellen, mag wel he :P
    nog 60 nachtjes slapen!

  • 04 Februari 2014 - 23:23

    Ashley:

    Oelala, salsadansen! En Mark doet gewoon mee, dat is pas makkelijk. Kon ik Paul maar zo makkelijk van z'n bureaustoel af krijgen haha :P. Je hebt zo te zien al genoeg te doen daar, dus jij vermaakt je wel dat komt helemaal goed! En leuk dat Bas langs komt in April. Geniet er van samen.

    Tot snel!

    x Ashley

  • 04 Februari 2014 - 23:51

    Mama:

    Heej Tess,

    het begint allemaal een beetje vorm te krijgen, merk ik. Salsa klinkt goed; Stage klinkt goed en Surprise klinkt ook goed. Zoals jezelf al schrijft: het gaat allemaal goed komen.
    En....ben je ook al een beetje gewend aan de temperatuur daar?
    Geniet en doe waarvoor je naar Suriname bent gegaan, dan kun je straks op een mooie tijd terugkijken.

    Liefs mama.

  • 05 Februari 2014 - 08:17

    Lenneke:

    Tess, wat een leuke ontwikkelingen allemaal daar! En samen salsa haha super leuk, maak er maar eens een filmpje van zodat we allemaal kunnen meegenieten :p en stage is ook alweer meer bekendheid over gelukkig, komt helemaal goedie! Blijf lekker veel leuke dingen doen xxxxx
    Ps. Lucky heeft buiten geplast en gepoept!

  • 05 Februari 2014 - 10:14

    Els:

    Wat fijn dat er een beetje duidelijkheid komt over je doel van je stage daar. Het lijkt mij een onderwerp waar je heel wat uit kunt halen en waarmee je ook veel kunt gaan betekenen, daar. Veel succes en verder.. wen ze lekker verder, op je gemak, en veel plezier! Groetjes, ook van Bart!

  • 05 Februari 2014 - 12:42

    Lesley:

    Als je maar goed die salsa pasjes onthoud want dan kun je het mij ook leren als je terug bent! Klinkt allemaal erg leuk daar! Hier schijnt het zonnetje! Super leuk dat bas op bezoek komt!
    Good luck. Ben weer benieuwd naar je volgende blog.
    Xxx

  • 05 Februari 2014 - 13:17

    Pity Van Dommelen :

    hallo Tess

    Leuk dat wij jou kunnen volgen nu je zover van huis bent
    Het lijkt mijn leuk en een mooi uitdaging .
    Het zal wel even wennen zijn .
    Zowel omgeving ,temperatuur en eten .
    Maar het gaat joui lukken want je gaat ervoor .
    Welke taal spreken ze ??

    heel veel suksees en wij volgen jou .

    groeten Cees en Pity

  • 08 Februari 2014 - 15:53

    Je Vader:

    Nederland 1, 2 en 3 op de 5.000 meter op de Olympische Winterspelen in Rusland. Om het even ergens anders over te hebben.

  • 16 Februari 2014 - 21:11

    Char:

    Superleuk dat Bas op bezoek komt! Zorg maar dat je veel hebt om hem te laten zien :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hallo! Zoals jullie hebben gelezen is mijn naam Tess. Ik ben een aantal jaar terug in Brazilië geweest en heb toen een blog bijgehouden. Nu vertrek ik over een week naar Suriname! Ik vond het voor mezelf wel handig alle reisverslagen bij elkaar te hebben, dus houd ik gewoon deze link aan :) Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier als ik!

Actief sinds 17 Maart 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 14732

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Suriname

07 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Tess in Brazilië

Landen bezocht: