van allesje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu van allesje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu

van allesje

Blijf op de hoogte en volg Tess

12 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt.
Er zijn ondertussen wat vorderingen qua stage. Het doel is iets aangepast. We gaan nu geen beweegprogramma meer maken, maar we gaan inventariseren wat het beweeggedrag van Surinaamse kinderen is. We nemen een hele grote doelgroep, leeftijd tussen de 5 en 16 waarschijnlijk, verschillende sekse, etniciteit en omgeving. We willen kinderen gaan interviewen, maar ook leraren en ouders. We willen op scholen gaan interviewen, maar ook bij fastfoodketens en de bioscoop. Veel te doen dus allemaal! Nu zijn we bezig met het projectplan opstellen en deze binnenkort te laten keuren op feedback, voor we verder kunnen met het verslag.

Verder staan er nu weer een aantal leuke dingen op de planning! Het is nog niet precies duidelijk wanneer we wat gaan doen, maar met een aantal huisgenoten (Silke, Jeroen en Ilse) zijn we wel een aantal dingen van plan! Zo willen we een dagje hier in de omgeving gaan fietsen, een dag met Kenneth (onze housekeeper) naar het Brokopondomeer gaan om daar te vissen (de jongens dan, ik kijk wel of ga een boek lezen) en 's avonds die vis eten bij een kampvuur en daar in een hangmatje slapen!

Jullie willen vast weten wat ik afgelopen week gedaan heb.. Dat ga ik me nu weer even allemaal proberen te herinneren!

Mark en ik zijn woensdag weer gaan salsadansen! Was weer superleuk en we leerden het best snel volgens mij. Het is niet alleen salsa, maar ook zouk en bachatta. We waren zelfs zo moedig dat we naar een echt salsafeest wilden om daar te dansen. Dat zijn we vrijdag dus ook gaan doen. Toen we daar eenmaal waren, zakte de moed toch wel in onze schoenen, want die mensen zijn allemaal écht heel goed! Dus nog maar even een paar lessen volgen!
Die vrijdag zijn we ook met een paar van onze huisgenoten wat gaan drinken bij 't Vat, dat was ook gezellig!

Zaterdag zijn Mark en ik gaan helpen bij onze stage. Zij hadden namelijk een middag georganiseerd voor kinderen om lekker te komen zwemmen en wij moesten het 'vrij zwemmen' mee in de gaten houden. Dat stelde dus vrij weinig voor, maar het was leuk om mee te maken en om te zien dat de kinderen het echt naar hun zin hadden!

Zaterdagavond zijn we voor Amy's verjaardag (nog een ander huisgenootje) naar de Waterkant gegaan om daar gezellig wat te drinken. Daar zijn we ook aan de praat geraakt met een aantal locals en heb ik al een klein souvenirtje gekocht voor Nick, Jesse en Bas. Nick en Jesse, jullie gaan dit kadootje leuk vinden, geloof me maar!

Verder hebben wij gisteren door Kenneth zelfgemaakte bakabana's gegeten en die waren echt suuuuper lekker! Dat is gebakken banaan met pindasaus, heel makkelijk om te maken en erg lekker!

Toen was het alweer vandaag en zijn we druk bezig met ons project en wat andere dingen zoals boodschappen doen enzo. Trouwens, als jullie foto's willen zien, die staan op mijn facebook, dan hoef ik ze niet 2x te uploaden :).

  • 12 Februari 2014 - 18:30

    Lesley:

    Gebakken banaaaaannn!!! Awesome!!! Goed om te horen dat je het daar nu goed naar je zin hebt. En al die uitstapjes klinken echt super leuk! Hahaa kun je me niet stiekem vertellen wat je voor de jongens hebt gekocht. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Hahaaa.
    Xxx

  • 12 Februari 2014 - 18:32

    Bas:

    jaa leuk! ik wist het natuurlijk stiekem al, maar toch leuk je verslagje te lezen :D
    Met t project gaat het helemaal goedkomen volgens mij!! toch ook wel veel actief dingen doen in ieder geval zoals mensen opzoeken en dergelijke..

    blijf genieten van het lekker warme weer... Het is er beter dan hier waarschijnlijk ;-)
    en nog ff een paar nachtjes voordat ik er weer ben... 52 om precies te zijn :P

    knuffeltjee Xxxxxx

  • 12 Februari 2014 - 19:37

    Joyce & Angel:

    Lieve Tess,

    Goed om weer wat te lezen hoe het met jullie gaat! Hopelijk hebben jullie binnenkort positieve feedback en kunnen jullie weer verder met het project. Je mag ons in ieder geval bachatta gaan leren haha! ;) En de bakabana's kun jij ook heel goed maken hoor, ze waren in ieder geval erg lekker :p Leuk dat je ook al nieuwe mensen hebt leren kennen!

    Heel veel liefs uit het storm- en regenachtige kikkerlandje!

  • 13 Februari 2014 - 13:03

    Lenneke:

    Woehoe, altijd leuk weer een verslagje. ik ben blij dat je al veel leuke dingen hebt gedaan en zo te lezen komen er nog veel meer leuke dingen:) lijkt het dansen een beetje op zumba? Of is het niveau toch ietsie hoger, haha? Geniet nog lekker van alle leuke dingen daar xxxxxx

  • 13 Februari 2014 - 15:22

    Jesse:

    Tess ik heb nog in je boekje geschreven: GEEN LUL!!!
    Maarja ik had natuurlijk ook niet anders verwacht van jou.
    Veel succes met het djensen (kud). Straks dans jij iedereen eruit daar

  • 14 Februari 2014 - 18:35

    Pity Van Dommelen :

    Hallo Tess

    Zo te lezen heb je het erg naar je ziin en geniet
    Ga zo door en ook met je dansen . Leuk hoor .
    Hier mis je niks wat het weer betreft het regent en blijft regenen

    Veel plezier en tot het volgende reisverslag groeten Pity en Cees

  • 15 Februari 2014 - 23:26

    Mama:

    Heej Tess,
    Ik heb je net een videoboodschap gestuurd. For the first time ever. Je kunt wel zien dat ik net wat borrelnootjes op heb. Ik wacht alweer met smacht op je nieuwe reisverslag. Liefs mama.

  • 15 Februari 2014 - 23:53

    Mama:

    Hoi Tess,
    Nog een keertje! Die foto hierboven, woon jij daar? Xxx mama

  • 16 Februari 2014 - 12:19

    Marlies En Itaï:

    Hallo Tess,

    Klinkt en swingt helemaal goed daar in Soeriname.

    Over jullie aangepaste onderzoek. Ben bang dat je het wel heel groot aanpakt.
    Ivm de groei vanaf 12 jaar zou je jezelf kunnen beperken tot leeftijdsgroep van 6-12 jaar.
    Naast de kwalitatieve gegevens (interview) zou je ook van die leeftijdsgroep ook aan kwantitatieve gegevens kunnen komen (schoolarts of zo). Ben benieuwd naar je feedback...............
    Altijd leuk zo'n onderzoek opzetten. Ook in dat opzicht wens ik je veel plezier.

    Groeten, Marlies (Itaï kijkt mee)

  • 16 Februari 2014 - 21:15

    Char:

    Wow, dat is een flink groot stagedoel! Wees je voorzichtig dat je niet te veel hooi op je vork neemt? Want dat gebeurt al gauw hoor!
    Doe liever wat minder dingen heel goed, dan dat je een hoop dingen niet goed uitwerkt.

    Verder klinkt het allemaal nice, fijn dat het al wat beter gaat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hallo! Zoals jullie hebben gelezen is mijn naam Tess. Ik ben een aantal jaar terug in Brazilië geweest en heb toen een blog bijgehouden. Nu vertrek ik over een week naar Suriname! Ik vond het voor mezelf wel handig alle reisverslagen bij elkaar te hebben, dus houd ik gewoon deze link aan :) Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier als ik!

Actief sinds 17 Maart 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 14716

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Suriname

07 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Tess in Brazilië

Landen bezocht: