Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tess Wal - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen die mij wil volgen van mijn reis in Suriname!

Gisteren zijn Mark en ik vanaf Schiphol vertrokken. Papa, mama, Loes en Bas hebben mij mee weggebracht en zo ook het gezin van Mark.
De reis verliep prima, iets later vertrokken dan gepland, maar ach. Toen we uit het vliegtuig in Paramaribo stapten, kwam er meteen een klamme, warme windvlaag op ons af! En allerlei geuren die wij niet kenden, het ruikt hier echt heel anders dan in Nederland. Op het vliegveld moesten we best lang wachten tot we door de paspoortcontrole waren, maar was gelukkig allemaal geen probleem uiteindelijk.
We werden door Chico opgehaald van het vliegveld, dat had ik van tevoren geregeld. Hij heeft honderduit gepraat en dat hij ons met van alles kon helpen en dat hij een van de goedkoopste was en waar we allemaal voor op moesten passen. Wel fijn om allemaal te horen en dat je zo bij iemand terecht kunt, maar mijn Nederlandse mentaliteit zei wel meteen dat ik nog maar wat verder moest kijken dan alleen Chico en ook nog bij andere mensen dingen moest navragen!

We kwamen best laat aan bij onze kamers en ik was moe van de reis en alle indrukken.
Op het moment ben ik hier nog niet zo op mijn plek. Ik voel me nog niet helemaal thuis en omdat we ook nog niet weten wat we gaan doen voor het project, voel ik me nog best kut.
Ik weet het, dat komt wel goed, maar zo voelt het voor mij nog even niet op het moment!

We gaan zo de stad in en een beetje verkennen. Nog niet erg veel nieuwtjes dus vanuit hier, maar nu weten jullie in ieder geval dat ik heel ben aangekomen :).

Tot de volgende keer!

  • 02 Februari 2014 - 14:41

    Bas:

    Goed om te horen.. gelukkig schijnt hier de zon ook nu. Alleen wel stil en onwennig nu ineens in t weekend zonder jou ;-) Hopelijk wordt snel alles duidelijk!

    veel knuffels en kusjes!

  • 02 Februari 2014 - 14:52

    Angelique:

    Het komt goed, Tess!
    Alles is nog onwennig....
    Veel plezier in de stad & maak er iets moois van!
    Liefs

  • 02 Februari 2014 - 14:58

    André:

    Hoi Tess,

    Komt vast allemaal goed inderdaad, maar die onzekerheid is niet prettig. Probeer te genieten van alles wat op je afkomt!

    liefs,

    André

  • 02 Februari 2014 - 15:04

    Inge:

    Hee Tess!

    Gun jezelf de tijd om te wennen en alles te laten bezinken,
    Dan loopt t vanzelf wat soepeler denk ik.
    Je kunt niet altijd alle touwtjes meteen in handen hebben,
    Wat je denk ik graag wil - duidelijkheid ;)
    Maar dat gaat echt goed komen! Ben er voor je! Xx inge

  • 02 Februari 2014 - 15:53

    Corine:

    Gaat goed komen Tess!!! Geduld, relax en geniet.
    En natuurlijk succes. :)

  • 02 Februari 2014 - 16:22

    Whitney:

    Goed dat jullie veilig zijn aangekomen. Heel veel plezier daar, geniet ervan :)

  • 02 Februari 2014 - 16:23

    Whitney:

    Goed dat jullie veilig zijn aangekomen. Heel veel plezier daar, geniet ervan :)

  • 02 Februari 2014 - 16:55

    Karin:

    ik ga je verhalen volgen tess! leuk om het zo een beetje bij te houden. groetjes aan die ander. peace karin

  • 02 Februari 2014 - 17:19

    Malon:

    Lieve Tess en Mark,

    geniet van de tijd daar! Voor je het weet is het voorbij.
    Alles valt straks wel op z'n plekje, geef 't wat tijd!
    Jullie daar je best doen, dan zullen wij hier ons best doen en Sjoeske in de gaten houden ;)

    GENIET!

    Dikke knuffel
    Malon

  • 02 Februari 2014 - 17:20

    Lara:

    Heey Tess! Heel veel succes met alles! Ik vertrek komende woensdag ook voor 5 maanden naar het buitenland (wel wat dichterbij: Engeland) maar ik denk dat iedereen gelijk heeft en dat het allemaal wel goed komt! Heel veel sterkte in de eerste paar moeilijke daagjes, en daarna HEEL VEEL PLEZIER! xx

  • 02 Februari 2014 - 17:54

    Joyce & Angel:

    Lieve Tess,

    Gelukkig ben je veilig en wel aangekomen in Paramaribo. Misschien was de warme wind en geurtje wel van Mark die zijn scheetjes zo lang moest ophouden in het vliegtuig ;) (sorry Mark als ik je heb verraden) Een begin maken is nooit makkelijk, maar ik denk met jouw instelling en gezelligheid gaat dat helemaal goed komen!

    Dikke pottenknuffel van mij en Angel.

  • 02 Februari 2014 - 20:13

    Lenneke:

    Woehoee je bent aangekomen. Laat het zonnetje lekker op je inwerken en dan komt alles vanzelf goed en kom je vanzelf in de suriname chillmodus! Maak er een mooie tijd van met mark. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen <3 <3 xxxxxx

  • 02 Februari 2014 - 20:18

    Claudia:

    Heej Tess,

    Alles komt goed. geef het nog even tijd. maar volgens mij heb je dit nu wel genoeg gelezen.
    Ik wens je verder heel veel succes. en ben zeer benieuwd naar de rest van je verhalen.

    groetjes en succes
    Claudia

  • 02 Februari 2014 - 20:33

    Ashley:

    Hi Tess,

    Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    En je hebt helemaal gelijk, dat je je nog niet op je plek voelt komt helemaal goed. Trust me. Veel plezier meisje! Het komt helemaal goed.

    X Ashley

  • 02 Februari 2014 - 23:20

    Mama:

    Heej meissie,

    Fijn om net al met je geskyped te hebben. Ik hoop, net als al die anderen, dat je je snel thuis gaat voelen daar. Neem tijd voor jezelf, zoals je thuis ook doet. Is goed he. En andere mensen leren kennen komt vanzelf. Nu even lekker aan jezelf denken!
    Voor dadelijk smakelijk eten en voor straks lekker slapen. Morgen weer skypen?! Heel veel liefs mama. En ook van Jesse, Nick, papa, Slobber, Bikkel, Koda en Puca.

  • 03 Februari 2014 - 11:07

    Lesley:

    Heyyy tess.
    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Ik had gedroomd dat jullie de bus hadden gemist ( vraag me niet waarom hahaaa) dus ik maakte me nog al zorgen.
    Je moet nog ff wennen. En ik weet zeker dat het allemaal super leuk gaat worden daar. Hoe is het weer nu daar. Hier schijnt de zon nog.
    Ik kijk al uit naar je nieuwe verslag.
    Xxxx

  • 03 Februari 2014 - 18:49

    Gerrie:

    Je zult snel genoeg wennen. Goed uitrusten en dan op verkenning!
    Komt Goed!

  • 04 Februari 2014 - 21:55

    Mariette:

    Hallo Tess,
    Leuk om de eerste verslagen te lezen. Maak er een mooie tijd van. Het komt vast allemaal goed. Groetjes Mariette en Wout

  • 16 Februari 2014 - 21:09

    Char:

    Tess! waar is het uitgebreide verslag over je afscheidscomité?
    En niet mauwen, het wordt heus wel leuk :) Jij vindt heus wel binnen de kortste keren heel veel vriendjes!

    Char

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Hallo! Zoals jullie hebben gelezen is mijn naam Tess. Ik ben een aantal jaar terug in Brazilië geweest en heb toen een blog bijgehouden. Nu vertrek ik over een week naar Suriname! Ik vond het voor mezelf wel handig alle reisverslagen bij elkaar te hebben, dus houd ik gewoon deze link aan :) Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier als ik!

Actief sinds 17 Maart 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 14722

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Suriname

07 Juli 2010 - 12 Augustus 2010

Tess in Brazilië

Landen bezocht: